Raska fötter springa tripp tripp tripp

Idag har jag hämtat ett paket på posten med sånt som ska bli julklappar. Åååååh jag vill behålla alltihop själv, hihihi! Då känns det bra att köpa julklappar, när man får till nåt som man själv skulle bli glad över. Jag är så ambitiös, jag vill gärna att det ska vara både praktiskt och lyxigt och personligt på en gång. Och den här gången så tycker jag nog att jag har lyckats. Bara hoppas att mottagarna av paketen tycker detsamma. Förhoppningsvis kommer det ett paket till i morgon, jag såg att det låg i Ånge(st) imorse.

Jag har nu beslutat mig för att INTE baka rån den här julen. Det tar sån tid och jag blir så trött och sur, det är det inte värt. Synd, för dom är så goda. Men jag har en idé.... Det är ju kardemummasmaken man vill åt och så smaken av den där gyllenbruna ytan som blir när man gräddar dom (Maillardreaktionen för den som vill veta vad det heter i matmolekylsammanhang. En intressant artikel om det finns här. Står även varför jag gillar skinnet på nystekt kyckling. Men nu kom vi långt från rånen tror jag). Min idé är: Varför inte baka biscotti med kardemumma i? Biscotti som är så gott! Väldigt lättsamma att baka också. Och så får man lite mandel med där på köpet, mandel som är så gott! Mums mums.

M bjöd på julkakor idag på jobbet. Drömmar och kaffekakor. Fick receptet på dom senare, gafflade permjölskakor smaksatta med "kaffesnus" och ihoplagda två och två med smörkräm emellan. Jättegoda! Hm, kanske man ska baka såna också? Nja, nu börjar det blir så där ambitiöst igen, måste tänka på blodtrycket. Jag får nog fundera på saken........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0