Gott slut!

Igår var jag ledig HEEELA dagen och då passade vi på att åka till Birsta. Barnen köpte spel för sina julklappspengar och Haqvin köpte även ett lammskinn på Ikea. Och så lite annat smått och gott här och var. Vilken tid det tar! Sänglampor, kablar, halogenlampor, kuddar, tallrikar, läppstift, linsvätska, nyårsmat, bubbel, etc etc......

Läppstiftet köpte jag på Body Shop. Jag har ett därifrån sen förut och det är KANON! Sitter hela dagen nästan, återfuktar (oj nu låter jag som Maria Montazami). Fast det jag hade är mörkrött, inget man har till vardags. Jag hade sålunda siktat in mig på dom beigerosa färgerna och där fanns det en hel massa att välja mellan. "Går det bra?" kom expiditen och frågade efter en stund. "Nej".... Jag förklarade vad jag ville ha och hon tyckte "men du kanske ska hålla dig på den här hyllan ändå med tanke på din hårfärg?". Samma hylla där det mörkröda stod. Expediten föreslog ett som jag tyckte var för rött men det visade sig passa perfekt på läpparna. Jaha ja, där ser man. :)

Linsvätska skrev jag. Jo jag tänker börja använda linser igen. Problemet är att jag numera tar av mig glasögonen när jag ska kolla på nära håll, speciellt på telefonen. Optikern berättade förra gången jag fick nya glasögon att man kan ha två olika linser, en för läsning och en för avståndsseende. Sen sköter hjärnan det där med vilket öga man använder. Lät ju hur fiffigt som helst. Men - jag behöver ju inga läsglasögon än, hur gör jag då? "Du ska så klart bara ha en lins inne!" sa sambon. Jamen självklart........ Fast hur funkar det när man kör bil? Jag fågade optikern igår och han sa "du får helt enkelt testa!". Så det ska jag göra. Jag sätter i en lins i det ögat jag ser sämst med och så får vi se hur det funkar.

Och så nyårsmaten då: Det blir trerätters as usual. Same procedure as last year. Det blir en ännu okänd förrätt (troligen soppa), fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker till huvudrätt och så chokladfondue till efterrätt! Vi brukar vänta några timmar med efterrätten, det brukar vara så fullt i magen efter maten. Samma gjorde vi på julafton, det var perfekt. Chokladfondue, ja.... Det har vi aldrig gjort. Men jag har köpt en massa mumsig frukt och så choklad att smälta. Får väl googla. :)

Gott nytt år på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0