Om hängbyxmode och värdet av att tänka innan man kopierar och klistrar.

Har ni sett texten som går på Facebook om att hängbyxmodet på grabbar kommer från amerikanska fängelser och att det skulle signalera att man är "tillgänglig" för andra män? "Prison Bitch Syndrom" kallas det för enligt texten. Man ska alltså reta sina söner etc med detta eller? Ska jag säga till mina grabbar att har ni byxhäng med kalsongerna synliga så kan ni tas för homosexuella? Ja vad hemskt....vilket hot..... För homo, det vill ju ingen vara....eller???

Fiii fan!

Jag googlade på "Prison Bitch Syndrom". Det jag hittade var samma text om och om igen, på engelska och på svenska. Troligast är alltså att det är ett påhitt. Av nån homofob då får man förmoda..........

Jag hittade en annan intressant förklaring. I fängelserna får man inte ha bälten pga man skulle kunna hänga sig i det. Alltså får byxorna sitta uppe bäst dom kan med kalsongvisning som följd. Detta spred sig till gängmedlemmar på gatan, har man häng är man kriminell alltså (eller tvärtom var det kanske, kriminell = häng). Och så vidare till rappare. Och så vidare till modevärlden.

Jag vill på inget vis försvara modet, jag tycker det är märkligt att man vill visa kalsongerna. Men när jag var ung hade jag axelvaddar, spetsvantar och blå mascara. Jag har liksom inga argument.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0