Nattlig skur

Vill sy mer. Gick ut i stugan i kväll efter middag och disk och letade i vild förtvivlan genom mönstertidningarna efter klänningsmönstren jag sett förut. Insåg till slut att jag redan lagt undan dom i en hög för sig.

Jag är nog lite trött.

Kvart över tre i natt vaknade jag av regn som slog mot plåttaket på tvättstugan. Det smattrade ordentligt, stora tunga droppar. Så fick jag se hur mannen också reser på huvudet och lyssnar. Han hade också vaknat av ljudet. Vi låg där och väntade på åska men det kom ingen. Däremot kom det en liten man tassande med ett täcke om sig.

"Jag vill ha hjälp med att stänga fönstret!"

Jag bistod med det och gick sen ner i köket för att ta ett glas fil (men filen var slut!) och tyckte då att ljuset som föll in var, ja, väldigt LJUST för att vara regnväder. Kollade ut och mycket riktigt, himlen var klar i norr. Skuren drog snabbt förbi och det var bara att gå och lägga sig igen, utan ljudet smattrande regndroppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0