Det kom ut en klänning! Fast.....

... det var inte den jag såg inne i huvudet. Det blev en annan istället.

Plötsligt insåg jag hur jag skulle göra med det randiga tyget. Jag som inte kunde bestämma mig för tvärrandigt eller längsrandigt. Men så såg jag det här blogginlägget och då trillade poletten ner. Så klart! Det blir ju snyggt!

Tyget är slinkigt och halkigt och drog sig när jag försökte mönsterpassa så jag lyckades bara på framstycket..... Men efter omständigheterna så är jag nöjd. Det var första gången jag försökte mig på sådan mösterpassning. Den är lite snäv i ärmhålen  (möjligen skulle jag ha tagit en storlek större) och så är det lite överskottstyg som hänger bak i ryggen men det är nog mest jag som ser.

Dock har jag en liten, liten känsla av att gå omkring i ett nattlinne.... Är det längden? Tantlängd? Eller materialet kanske (ja det är ju svårt för er att avgöra). Eller kanske att färgen egentligen är en smula för blaskig för min smak, jag föredrar vanligen lite starkare färger. Eller är det bara för att jag har sandaler och är oklippt?

Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte alls dumt.

2011-08-02 @ 16:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0