Lördag

Sammanfattning av en bra dag.

Bakade bröd på förmiddagen, havregrynstekakor. Och eftersom vi hade nybakat bröd gjorde jag pärsoppa till lunch. Ingen höjdare enligt barnen men brödet var gott!

For ner och köpte lördagsgodis med barnen och sen packade vi godis, kex, chips och saft och åkte en skotersväng upp till buan. Finväder - plusgrader men skoterspåret var fortfarande fint. Mulnade dock på lite tills vi for hem. Vi hittade en burk med lite snabbkaffe i så jag kokade upp lite vatten åt oss. Men det gick inte att dricka....
Blääää! Den hade kanske stått för länge eller så var det nån billig sort som var äcklig redan från början, vad vet jag.

Efter middagen spelade barnen dataspel och jag och Sören lade oss i soffan och degade framför tv-n. Kollade på Rosa pantern med Steve Martin. Nja jag tycker nog Peter Sellers är bättre även om Steve Martin inte var dålig han heller.

Det gick trailers i reklampauserna om ett program som går på måndag kväll: Trinny och Susannah stylar om Sverige. Det vill jag se! Kollade och det är tydligen andra avsnittet på måndag. Undrar om man kan se första avsnittet på webben?

Nu är det godnatt. Ser redan fram emot frukosten i morgon när jag får äta mitt mumsiga bröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0