Chic

Jag har lånat en bok som heter "Chic" med undertiteln "Den kompletta garderoben". Mmmm, dröm om den va.....

Här finns en recension:
http://www.kanalen.org/bok/rec.php?id=1215

Boken handlar om kläder och stil. Där finns tips om hur man (kvinna menar jag) kan klä sig om man anser sig ha stor byst, liten byst, korta ben, stor rumpa, liten rumpa, kort hals etc etc. Men inga pekpinnar direkt, den är faktisk rätt roligt skriven. Citat: "Börjar man prata rumpor med sina väninnor visar sig alla vara oroliga över den egna stjärten, framförallt att den ska se för stor ut. För stor i förhållande till vad kan man fråga sig. I för hållande till huvudet, handväskan eller soffan? Kom igen, vi har dom rumpor vi har." Hehe, så sant, så sant..... Sen när vi kommer till avdelningen för "självdiagnos", dvs där vi ska klä av oss och kolla i spegeln för att utröna hur vi ser ut återkommer rumpan:"Är rumpan stor eller liten?(Jämför inte med en apelsin)". Jag sitter och flinar för mig själv när jag läser boken.

En annan sak jag gillar med boken är att författaren tycker vi ska strunta i dieter och kirugiska ingrepp och hålla oss till verkligheten istället. Det handlar om att klä sig så man förvillar ögat. "Personlig tränare eller sjal?" är en rubrik. Ja det är förmodligen billigare med en sjal. :)

Det är en bra bok. Sen tycker jag kanske inte att allt går att följa. Det är möjligt att det är elegantare med ett par handskar (i samma färg som skor och handväska) än ett par tumvantar men är det minus 30 när man går till bussen så är det tumvantar och täckbyxor som gäller, om man inte vill frysa. Inte så chict. Men praktiskt.







Kommentarer
Postat av: Trollpackan

Nej, frysa vill man ju inte, så på vintern så får fåfängan stryka på foten;)

Jag är inte heller för en massa operationer och andra ingrepp,utan jag tycker och vet, att man kan forma kroppen med träning. Dessutom så mår själen bra av motion;)

Så det där med rumpan går ju att göra något åt, till en viss gräns givetvis, utan att behöva dölja något med sjalar eller andra klädesplagg.

2010-03-18 @ 10:06:03
URL: http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0