Trevligt!

Idag fick jag ett SMS: Bor du långt från Strömsnäs? Vi är på väg dit.

Det var två klasskompisar från Konstskolan som var på väg för att kolla en tredje kompis utställning på Föreningshuset i Strömsnäs. Klart jag lämnade barn och hushåll och for för att träffa dom! Fikade gjorde jag också. Hm.....men som Ilona kommenterade mitt inlägg om "nya tag": Kanske inte semestern är rätta tiden att tänka på kostomläggning. Och jag har bara semester en vecka till så.......:-)

Det var trevligt att träffas! Prata allt från brasiliansk vaxning till turkiska bads inverkan på solbrännan. Jösses vad jag saknar våra diskussioner på rasterna!

Sen fick jag skynda hem för att hinna laga mat och dra till badet innan regnet bröt ut. Jo, det hann mulna på och börja blåsa innan vi kom iväg men barnen var nöjda ändå. Det var ju "varmt i vattnet!" Hm, snarare kallt i luften tror jag. Där fick jag sitta och frysa i regn och blåst medans dom nöjt plaskade runt. Ja för all de, det var ju trevligt att vara kall som omväxling.

Imorgon är det kams på hembygdsgården. Då ska vi dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0