Själavärmare

Jag har stickat en bolero. Köpte garn för ett par år sen för att garnet var så mysigt. Men jag köpte för lite.....tänkte nystan istället för gram.

Så garnet har legat obrukat i en kasse. Nu fick jag för mig att jag behövde en bolero. För det borde väl garnet räcka till? Jag googlade på "stickad bolero" och fann precis en sån jag var ute efter: en som bara består av ett rakt stycke som man syr ihop.

Så här blev det! Bra va?

Här finns mönstret: http://ribbedlacebolero.blogspot.com/2007/08/spetsboleron-p-ren-svenska-r.html

Om ni undrar över den svarta kanten på ärmhålet: Jag både mätte min rygg fel och räknade fel på masktätheten så den blev för stor. Men då mäter man upp rätt bredd, zigzagar lite raskt och klipper till. Sen döljer man zigzagkanten med en virkning i avvikande färg och säger "Det var meningen!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0