Snart är glada julen här här här

Igår firade vi den nyblivna 13-åringen med grötfrukost och oboy på sängen. Och presenter så klart. Till middag hade han önskat pannkakor. :)
Sen blev det kakor och kladdkaka med grädde när gästerna kom.

Nu har jag redan satt i mig två stora pepparkakor till morgonkaffet, på tal om kakor. Julen gör en obetänksam, man bara stoppar i sig för att det är gott! Men - det är jul bara en gång om året.

Igår tog jag även i granen och julprydnaderna så idag får barnen fixa påklädningen. Jag ska ringa och peppa dom lite snart. Blir man peppad om man äter pepparkakor?



Julskinkan stod i ugnen över natten, som en tjälknöl. Hoppas det funkade, vi får se i kväll hur den är. Då ska jag griljera den samt göra glöggkokta revbensspjäll som också ska stå på julbordet. Ett väldigt gott recept jag testade förra julen:

http://www.recept.nu/1.248588/recept.nu_redaktionen/varmratter/kott/gloggkokta_revbensspjall

Lättsamt!

Hemma var det "bara" 25 minus imorse. Dom hade hotat med 30 minusgrader. Man får vara glad åt det lilla. Inne på jobbet är det fortfarande 16, plusgrader visserligen men vi ser ut som uteliggare allihopa med mössor, koftor, filtar och vantar. Dom fixade pannan igår men det tar väl en stund att värma upp ett stort hus. Inte kul att ha ett stillasittande jobb när det är kallt inne. Jag längtar hem till mitt varma hus, jag.

Idag är det dan före dan före dopparedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0