Höstigt idag.

Jag började INTE skolan igår.

Jag försöker se det positivt och komma på en massa bra argument:

Jag slipper kliva upp halv sex för att hinna till bussen. Varannan vecka börjar jag dessutom nio - rena sovmorgonen!
Har bara halva vägen att åka.
Får LÖN för det jag gör - inte ett futtigt studielån som dessutom ska betalas tillbaka.
Det är vuxet folk på jobbet som tar undan sin disk - på skolan kunde det stå odiskade tallrikar framme både här och där. Det slipper jag irritera mig på nu.

Istället kan jag irritera mig på tekniker som inte kan följa nya rutiner utan gör som dom alltid gjort.
Jag får jobba till 17:10 varannan vecka - kvällarna blir korta, speciellt nu när det blir mörkare.
Får inte måla eller diskutera konst hela dagarna.

Nog längtar jag tillbaka till skolan lite......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0