Mer lycka

Om man ska gå efter kvällstidningsbilagorna och veckotidningarna jag spanade på igår när jag handlade så är lyckan att gå ner i vikt:

"Gå ner 3 kg på 3 veckor!"
"4 kg på 3 veckor med GI!"

Det är nästan så man börjar tro att man måste vara missnöjd om man väger lite för mycket..... och tänk om man kämpar med undervikt då? Vilken tidning ska man då vända sig till??

Jag köpte en Amelia istället. På den stod: "Minska 1 storlek på 2 minuter!".

Det handlade om underkläder som formar figuren. :-)

Och jo, dom hade med trosor som gör rumpan STÖRRE också! Trosor med vaddering bak!  Nu kan man lägga till både upptill och nertill om man vill. Och dra åt med ett skärp på mitten, kanske?

Ja jag säger då det....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Såg du i Amelia om det fanns några underkläder som flyttar upp magen till tuttarna? Det skulle jag behöva....

2009-01-07 @ 18:51:12
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag läste en artikel på aftonbladet.se om att de med storlek 42 var lyckligast, och så var det en bild på min idol Nigella!



Kram

2009-01-07 @ 19:44:57
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Åsa: Nja, inga trosor med vaddering framtill iaf....



Ulrika: Jag gillar också Nigella! Jag hänvisar till mina tidigare inlägg om henne. Sök under "Mat och dryck".

2009-01-07 @ 23:53:03
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Syster Eva

Jag vet i alla fall varför man får hängbröst när man fött barn. Det har inget med amningen att göra utan det är för att barnet(Arvid) får tag i bröstvårtan och drar. Gissa om det gör ont.

2009-01-08 @ 11:59:31
Postat av: kapten zonk

Bli smal = bli lycklig? Skulle inte tro det.. Fast det börjar sakta bli ett sk axiom (en grundsats som kan accepteras utan bevis, genom konvention eller som kan antas vara självklart sann), åtminstone i vissa delar av mediavärlden!

2009-01-08 @ 15:35:28
Postat av: alias Kvasthilda

Syster Eva: Aj...



Kapten Zonk: Visst är det märkligt att hälsotidningar liksom MÅSTE handla om viktnedgång?

2009-01-08 @ 18:14:40
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0