God fortsättning på det nya året!

Mina nyårslöften

Under 2009 ska jag:

- Åka mycket skidor.
- Skratta mycket.
- Fortsätta vara mig själv.

Så ja. Det räcker för mig.

Igår eftermiddag (efter att jag åkt ett varv i skidspåret! (skryta skryta))  hade vi pulkåkning och korvgrillning här hemma med några vänner och grannar. Nåja, så väldigt mycket pulka blev det väl inte, det blåste så infernaliskt. Det blev mest korvgrillning och oboy- och glöggdrickning. Men vi hade trevligt en liten stund och varmt och skönt var det att komma in sen.

Sen tog vi det lugnt en stund. Drack kaffe, kollade tv, barnen spelade dator. Vi duschade och gjorde oss nyårfina. Sen åt vi: En liten förrätt bestående av en liten toast med en rökt korvbit och gurka på. Sedan himmelsk lax med kokt potatis, hollandaissås och ugnsrostade grönsaker. Om jag var tvungen att välja en enda rätt att leva på resten av livet så skulle det kunna vara ugnsrostade grönsaker. Det är så GOTT! Fast jag skulle kanske få proteinbrist till slut.....

Glassen hoppade vi över. Vi gick till farmor istället och önskade gott nytt år. Där fick vi saft, kaffe och kakor. Och  så kollade vi på "Grevinnan och betjänten". Den har jag missat i många år. Men äntligen fick jag se den! Och skratta gott!

Sen gick vi hem och kollade lite på tv igen. Det var ett program om ett äldre syskonpar, "Hugo och Rosa". Det var väldigt gripande. Här kan ni gå in och kolla på filmen på SVT-s hemsida. Gör det!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=9251&a=153670

Vid tolvslaget gick vi ut och skålade och sköt raketer - förstås!

Idag drog jag TVÅ varv på skidspåret! Och vi var och hälsade på Bosse och Berit en sväng nu ikväll. Och nu är det snart ET på fyran.

Jag tycker det nya året har börjat väldigt bra!

Kommentarer
Postat av: kapten zonk

Om du skaffar rullskidor kan du hålla dina väldigt bra löften hela 2009! Eventuellt kan ju vattenskidor räknas in också :-)

2009-01-02 @ 15:53:16
Postat av: Kent

Köper grönsakerna på en gång, skit gott!! Missade "Grevinnan och betjänten" trodde att det var strax före 12 slaget, men så var det inte. Ha en god fortsättning.

2009-01-02 @ 16:53:52
URL: http://elvikingo56.blogg.se/
Postat av: Åsa

Bra nyårslöften!!!!

2009-01-02 @ 22:30:41
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Kapten Zonk: Jag har en kollega som har rullskidor jag kanske kan låna så vad vet man, vad vet man... ;-)



Kent: Det är just därför jag missat det i flera år, för att dom flyttat det till mitt på kvällen!



Åsa: Ja det blir så jobbigt att lova en massa som man inte kan hålla....

2009-01-02 @ 22:48:22
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: kapten zonk

Ett annat bra nyårslöfte kan vara att se minst en film/episod science-fiction/dag.



Jag avgav följande löften idag, att ta all min längtan på allvar och att starta upp Zelda:Ocarina of Time på gamla goda Nintendo 64.

2009-01-03 @ 15:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0