Kallt nu igen

Vad roligt det var med alla frisyrförslag! Nina Hagen, hockeyfrilla, skallig, lilla My och 60-talsbulle! Jag gjorde dock som jag själv tänkte från början (självklart, Sickan...) och hon har nu en kort, smålockig, lite rufsig frisyr. Hann inte fota, var tvungen att skynda mig till bussen....Men ny dag imorgon! Då ska jag fortsätta på den ANDRA figuren.... Förutom att arbeta på skulpturerna har vi haft lite övningar i konstkritik idag. Bara på skoj men det var rätt roligt.

Nu står Volvon på Hammarn igen. Inte startade den när jag kom från bussen, inte, det var minus 18 grader. :(
Jag tror det är ett tecken. Ett tecken som säger: "Promenader är nyttigt för dig!"

Barnen har åkt slalom med Kent & Co i kväll. Men dom blev inte så länge, Herman frös om tårna. Tror jag det. Grabbarna fick hjälpa mig att städa ur deras gamla rum istället. Inte nåt dom gjorde med glädje direkt. Visst är det märkligt? Det är ju deras saker, man tycker dom borde ha intresse av att få in grejerna i sina nya rum? Men det är ju "så tråkigt att städa!". Ja vi hann inte klart, vi måste ju faktiskt sova också. Nu ligger dom i Hackes rum och lyssnar på en bok han fick i julklapp: "Hur du tränar din drake". Det är Robert Gustafsson som läser. Jag hör genom den stänga dörren. Det är jättekul, han är ju så bra på röster!

Själv håller jag på att ladda ner mer filer på min egen bok: "Den som gräver en grav" av Yrsa Sigurdadottir. Sen tror jag det är dags för mig att hoppa in i duschen och krypa till kojs. Och komma ihåg att ställa klockan en kvart tidigare så jag hinner gå till bussen.

Natt natt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Angående böcker, just idag läste jag ut boken Aska av Yrsa Sigurdardottir, jättebra, jag rekommenderar den varmt, hon skriver bra,har förut läst Det tredje tecknet av henne också bra.

2009-02-10 @ 21:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0