Resumé över helgen som varit

I fredags röjde jag bort lite leksaker ur barnens gamla rum. Fast det finns en del kvar än (som jag tänker ta itu med strax. Kanske...) På kvällen tänkte vi bjuda Kent med familj på middag eftersom vi knappt setts nåt i veckan. Jag var ju på skolan och Sören jobbade. Barnen och jag handlade när jag hämtat dom på skolan och Haqvin kom med den goda idén att vi skulle bjuda på tacos. Sagt och gjort, vi handlade taco-grejer och sedan köpte dom presenter eftersom dom skulle på varsit kalas i helgen.

Sören hade fått den stora "äran" att köra lastbilen med Allt för byn-rekvisitan till stan på eftermiddagen så jag lejde barnen att skära grönsaker. Vi hackade och stekte och ställde fram. Sören kom hem lagom för att hjälpa till att duka det sista. Men han hann bara skicka sms till sin "brand-jours-stand-in" och tala om att nu kunde han ta över så gick larmet...... STORT larm, brand! Ja det var ju bara att sticka.

Vi fick äta middag utan honom. Men vi hade trevligt, åt tacos, drack vin och öl, pratade. Klockan 22 ringde Sören och talade om att dom höll på fortfarande, det kommer nog att ta tid. Jaha. Gästerna gick hem och barnen fick gå och lägga sig. Själv hade jag lite svårt att slappna av, dels pga brandutryckningen, dels för att jag druckit kaffe så sent, så jag satt uppe en stund till.

Klockan 6 på morgonen vaknade jag och upptäckte att Sörens sida av sängen var tom fortfarande. Men vad f...? Lite svårt att somna om då. Halv 10 kom han hem! Det var ju bara för honom att lägga sig på soffan och försöka sova en stund. Vi skulle ju på Allt för byn-premiären på kvällen!

Showen var bra! Underhållande, skojig, proffsig! Glittrig, flamsig, seriös!

Klockan ett gick bussen hem. Jag tror inte vi hann utanför stan innan ögonlocken for ihop på oss.....

Idag är det söndag och ganska lugnt. Sören for in till stan för att köra hem lastbilen, jag har hämtat Haqvin hos farmor och skjutsat honom på kalas i Krokvåg. Herman leker med Henke.

Det är dags att hämta mer ved och att hämta Hacke som väl åkt en massa snowracer nu och ätit korv, tänker jag. Undrar om vi ska göra så när jag fyller också? Åka pulka och fika ute. Mysigt. Såvida det är sånt här väder och inte 30 minus. Men jag får väl lägga in en beställning på kanonväder om två veckor!

Kommentarer
Postat av: kapten zonk

Dramatisk helg!



Vår: köra till Vilhelmina, äta gott, sova gott, pimpelfiska i solen, köra skoter upp på Björnberget, äta gott, dricka gott, sova gott, köra hem. Ospännande! (Men härlig!) :o)

2009-02-15 @ 15:28:15
Postat av: alias Kvasthilda

Björnberget?! Var det därför ni åkte dit? ;-)

2009-02-15 @ 18:31:41
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: kapten zonk

Exaktemento! :o)

2009-02-16 @ 11:11:43
Postat av: Syster Yster

Har själv kört skidor. Visserligen fick jag göra ett spår själv på gärdet utanför, men gud va´härligt. har kört lite Ola Skinnarmo träning också. Tolkat Arvid med bob i uppförsbacke på ovallade vita blixten med ett par stavar som tillhör Patrik (säkert 20 cm för långa). Sedan grillade Arvid och jag korv på baksidan av verksta´n. Kram på dig.

2009-02-16 @ 16:03:43
Postat av: Syster Yster

Vad ska du göra med leksakerna???

2009-02-16 @ 16:04:48
Postat av: beritdoloresB

Hej Gun !

Tack för din fina kritik på vår show, det värmde.

Ja, det var en upplevelse, jättekul och jättehäftigt att få känna denna respons från publiken.. Otroligt !

Kram...

2009-02-17 @ 10:53:45
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: alias Kvasthilda

Syster Yster: Det finns en särskild låda med "arvid-gods" här.... ;-)



Berit: Ja det var jättebra!

2009-02-17 @ 20:25:23
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Ha,ha,ha,ha!!!!!!!

2009-02-21 @ 13:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0