Lite champagne är aldrig fel

Nu är det 25 dagar kvar. Ni märker att jag bearbetar det genom att tjata, va?

Det är så vitt jag kan minnas bara en som frågat vad jag önskar mig. Betyder det att alla redan vet vad dom ska hitta på? Eller är det förmätet av mig att förvänta mig presenter? ;-)

Nåja, lite ledtrådar kan ni få, om ni har tänkt att förära mig något. Jag är i och för sig rätt nöjd bara att folk kommer ihåg att jag fyller.....Varför dom nu inte skulle göra det kan jag inte riktigt svara på.

Jag skulle tycka det vore väldigt trevligt att bli lite ompysslad. Lite lyx, lite guldkant. Inga dyrbarheter, nej nej, utan ompyssling. Massage brukar jag ju kosta på mig med jämna mellanrum så det hoppar vi över. Men till exempel en ansiktsbehandling, det är en sån där sak jag skulle vilja unna mig men inte riktigt kommer mig för. Skulle vilja ha ögonbrynen plockade "på riktigt" nån gång. En fotvårdsbehandling skulle också vara trevligt. Det låter inte lika lyxigt kanske men mina fötter är två kräsna krabater så dom skulle njuta ofantligt av att nån brydde sig om dom.

Jag fick ett presentkort på Spakliniken här i stan i julklapp en gång och jäklar anåda vad härligt det var! Inte bara själva behandlingen utan just att det BARA var JAG! Jag fick helkroppspealing, ett bubblande bad med mineralsalt och en helkroppsmassage. Uj vad mör jag var när jag gick därifrån...

Tänk att få åka bort på spa (nu låter jag fantasin skena vilt ett tag). Åka bort från tvätt och matlagning, tv-spel och tjat. Nej ingen lång resa till nåt utlandsmål, jag reser tillräckligt varje dag! Jag vill bara åka nånstans och få finnas till i lugn och ro och få mat serverad tre gånger om dagen. Kanske nån massage eller annan kroppsbehandling. Promenader. Och ett glas champagne i bubbelpoolen.

Drömma kan man väl få?


Kommentarer
Postat av: Maggan

Låter alldeles underbart och en alldeles perfekt present till någon som blir alldeles lagomt "gammal". Det är du säkert värd många gånger om!!

2009-02-05 @ 18:53:00
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Tack Maggan för ditt stöd! :)



Ibland när vi sitter och pratar på skolan känner jag mig "gammal och vis". Inte så dumt egentligen!

2009-02-05 @ 21:22:56
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: kapten zonk

Champagne är aldrig fel, kittlar i näsan o skapar skratt i blodet...:o)

2009-02-06 @ 18:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0