Arbete pågår



Så här såg skulpturen ut igår morse. Under dagen fick jag till resten av hennes ben och fötterna samt lade på lite mer hull på höfterna och fortsatte uppåt med kroppen. Hans högra arm och hand blev också klar. Och så fick han lite snyggare knän och mer muskler på axlarna. ;-)

Det tar lite tid för det går inte att göra i massiv lera, jag får ringla och forma eftersom, annars blir det för tjockt och kommer inte att torka ordentligt. Och då spricker det när man bränner. Vilket ju vore synd. :(

Fast inte kom jag ihåg att fota innan jag åkte hem.... Men det kommer en ny vecka. Roligt är det!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättebra!!!

2009-02-06 @ 21:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0