Namntävling!

Vi håller på för fullt med utställningsförberedelser på skolan. Spänner upp dukar, skär passepartouter, ramar in, städar undan. Jag har tagit hem ett antal dukar som Sören ska få hjälpa mig att göra spännramar till. Men nu har jag ett problem som jag tänkte ni skulle hjälpa mig med.

Jag har två tavlor jag tänkte ha med på utställningen som saknar titel. Skulle ni kunna hjälpa mig att hitta på namn till dom?



Acryl på duk. Lång tjej och lång katt. Men vad ska den heta?



Acryl, pastellkrita och kol på duk. Det är en modellteckning (min egen) som jag ritat av. När jag var klar såg jag att det faktiskt ser ut som om någon håller om henne....oops. Inte meningen. Eller var det det?
Men titel?

Jag har fler tavlor som ska vara med på utställningen men jag väntar med att fota dom tills jag har spännt upp och monterat dom. Utställningen är 24-25-26 april på skolan. Vernissage fredag den 24 april kl 12-17. Ni kommer väl?


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vad sägs om "flicka med katt" el. "ränderna går aldrig ur".

den andra tycker jag ska heta "kjam" eller "inte nu älskling jag har huvudvärk" eller varför inte "sängkammarblue(s)"(med antydning på färgen).

fina tavlor.

2009-04-08 @ 10:09:44
Postat av: Thea

1. Katt med flicka. eller Acrylränder.

2. Håll om mig?



Gillar den första bäst!

2009-04-08 @ 16:05:51
Postat av: Åsa

1) "Blickfång"

2) "Passion"



Jag är fortfarande impad av ditt konstsinne!!!

2009-04-09 @ 22:49:13
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Rolf Persson

Tonårsdrömmar.

Öm omlott.



Fint målat Kvasthilda.

2009-05-25 @ 00:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0