Inför utställningen

Bråda tider nu. Idag har jag bättrat på kanterna på mina tavlor, dom jag spände upp på ramar i veckan. Jag har satt dit öglor och tråd så man kan hänga upp dom. Måste köpa mig en verktygslåda att ha häftpistol, tång och annat i. Jag köpte mig en verktygslåda på Jula innan påsk, att ha acrylfärgerna och penslarna i men kritorna och pennorna och fixativet får inte plats där. Jag får köpa en till att ha resterande material i. Mycket nu....

Jag ojade mig på skolan att det går så mycket pengar till ramar och passepartout-papp. I nästa stund tog jag och köpte på mig åtta stora färgburkar från skolans butik eftersom i stort sett alla mina gamla färgtuber snart är slut.......man är ju bra knasig ibland. Nå både ramar, färger och papp får väl ses som investeringar. Och i skolans butik handlar vi på räkning. Icke desto mindre har det varit knapert denna månad. Inte nog med att man är fattig student, man är fattig konstnär också....

Men men, jag har sålt två tavlor på min utställning! En stor inramad tuschteckning som kommer att hamna ända ner i Stockholm, det ni. Och så en collografi som hamnar i Stugun.

Nu på fredag den 24/4 klockan 12 är det vernissage på skolan och sen pågår utställnigen hela helgen. Det vore kul att se er där! (Sen kan ni åka till Ahlbergshallen och kolla på tvåornas utställning tycker jag.)





Kommentarer
Postat av: Carina V

Läste om utställningen i tidningen i dag, och stor fin bild på många alster! Din kände jag igen från bloggbilderna, kul! Den är mycket fin! Hoppas att ni får en fin utställningshelg!

2009-04-24 @ 14:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0