No flow....

Jösses, det känns som jag gjort ingenting idag. Naturligtvis har jag det men inget blev liksom gjort ändå.

Jag for till Granngården i akt och mening att köpa mig ett regnställ och kanske ett par gummistövlar (gärna blommiga). Det regnstället som passade bäst var ett grönt som såldes jacka och byxor var för sig - bra när man som jag har en figur som en amfora. Men... sammanlagt blev det nästan 700 spänn. Nä. Jag köpte inget. Tror inte jag använder det riktigt så ofta. Och några blommiga stövlar fanns inte, dom var slutsålda för länge sen. Kunde man ju ha räknat ut.

Jag skulle på bibblan - dom hade stängt! Ingen konstlitteratur till Hilda alltså.

Jag ställde bilen vid Centrum och gick över och kollade på konkursutförsäljningen. Men den blev jag bara deppad av - jag tänkte hela tiden "jaha, nu blir det en affär mindre på Hammarn". Och jag hittade inget jag ville ha heller.

Gick så hela vägen till skoaffären för att kolla om det kommit in några vinterskor. Jodå, stövlar och stövletter - men inga snörkängor! Och gummistövelsortementet var också urplockat. Inget napp där heller med andra ord.

Sen gick jag på Konsum. Där hade dom det jag hade tänkt köpa. Tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0