Möte i trappa

Denna veckas uppgift på skolan var "möte i trappa". Så här blev min version:



Acryl på akvarellpapper.

Vi hade även kroki en dag. Här ett par stycken som jag är nöjd med:






Vi skulle teckna med kol denna gång. Det blir en annan teknik än blyerts men när man har suttit en stund så kommer man in det. Jag är speciellt nöjd med hennes fot på den sista bilden. :)
Väldigt duktig modell som hade en massa olika förslag på hur vi skulle rita: "Nu ska ni rita konturerna med ena handen och skuggorna med andra handen!", "Nu ska ni BARA rita skuggorna!". Bra träning!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag tycker dom är kanon, alla tre!

Önskar jag kunde själv...

2008-09-20 @ 21:48:33
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Har du provat?

2008-09-21 @ 19:43:05
Postat av: Carina V

Men vilka bra! Vad duktig du är!

2008-09-21 @ 23:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0