Lugn och avkopplande dag? Jo pyttsan....

Vi har jobbat hårt i veckan. Konstens vecka invigs imorgon lördag klockan 12 och då ska våra installationer ute på stan vara klara! Läs gärna artikeln i ÖP här: http://www.op.se/parser.php?level1=4&level2=596&id=954256  Så lite stressigt har det varit om jag ska vara ärlig.

Tänkte därför ta det väldigt lugnt idag. Bara en sak jag måste göra nämligen baka. Vi måste samla in pengar till skolresan i vår så därför ska vi ha hand om fikat på Härke konstcentrum som ska ha prova-på-verkstad på söndag. Jag vägrar åka in till stan både lördag och söndag så jag erbjöd mig snabbt att baka vilket accepterades. Långpannekaka, enkelt och smidigt.

Men igår släpade Sören hem en halv älgkalv som måste styckas och packas. Ja, han gjorde det naturligtvis inte utan att fråga mig men jag fattade aldrig att den inte var styckad....... och han for till Sundsvall imorse för att skriva upp för CE-kortet  så kalven hänger där ute i snickarboden än.( Han ringde nyss och sa att han fixade provet! Grattis till honom!) Men det är inte bara styckning och packning.....jag måste torka ur andra frysboxen och köra igång den. Och ovanpå den står ett gäng plastkassar med kläder som tydligen ska till Kupan.....och detta måste JAG göra eftersom det är jag som är hemma.....argh! Och jag orkar inte vara uppe halva natten och packa kött, jag ska vara inne i stan klockan 8 i morgon bitti!!

När man väl börjat stressa upp sig så går det väldigt bra att fortsätta, man är liksom uppvärmd då! Andas......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0