Jag har köpt mig en aukustisk gitarr

Äntligen! Jag har en gitarr igen!

Jag och barnen for till Östersund idag. Dom har tjatat om att åka till Barnens hus i flera dagar nu och jag tänkte "varför vara tjurig mamma, det är ju deras pengar".  Och så var det kängorna som hägrade.... kängorna jag såg på Domus i torsdags, som jag provade i den korta pausen mellan stadsbuss och lansvägsbuss. Jag kunde inte bestämma mig så fort - men ångrade mig när jag kommit hem att jag inte slog till på en gång. 25% rabatt  var det dessutom på alla kläder och skor. 

Det blev dock Lekstugan istället för Barnens hus. Barnen var ute efter speciella Bionicles och jag minns förra gången vi for på Barnens hus för att köpa en viss sorts Bionicle - då fanns inte den sorten! Trots att dom fanns i reklambladet. Barnen blev bestörta. Hur kunde dom göra så!? Det löste sig med att dom köpte ett par andra gubbar istället. En del var ren bekvämlighet också: jag skulle ju till centrum för att köpa kängor och gitarr, kanske vi slipper åka på flera ställen? Vi hade tur: dom fanns på Lekstugan! Nu har dom byggt ihop dom och leker för fullt med dom (och skriker elakt åt varandra - jag måste nog kolla vad dom gör).

Kängorna fanns också kvar och passade bra. Och dom är i skinn. Dom ser ut så här:
 Jag som var ute efter ett nitbälte fick nitar på kängorna istället.  :)

Gitarren är en "skolgitarr", inga avancerade saker. Men jag köpte ett riktigt vadderat fodral till, sånt som man förutom att bära i handen kan hänga på ryggen som en ryggsäck. Killen i affären sa när vi skulle gå:"Ja nu kan du hänga den på ryggen så ser du ut som en riktig rockstar!". Jag sa att det är ju huvudsaken att man ser UT som en, eller hur? Jag kände mig jättebraxig när jag gick gågatan fram med en gitarr på ryggen, höhö. Om jag har spelat? Jajamen, så fort kaffet var urdrucket hemma satte jag mig och spelade. Det kändes lite ovant. Dessutom måste jag nog skaffa en lite nyare gitarrbok, i den urgamla boken med ackord jag har finns inte såna här trevliga ackord som till exempel G7-5 och Cmaj.... Tur man lärde sig ackordsanalys när man tog pianolektioner. Jag får hitta på egna varianter på grepp, inte vet jag om det är rätt men det låter rätt i alla fall! Men jag vet ju vart jag kan vända mig om jag behöver hjälp med gitarrspelandet.
Och igår satt jag vid pianot en stund. Det går framåt här i livet!

I feel good - dubadubadubadub......

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi har ju en vispopbok här hemma som ditt mamn står i, vi kanske kan leverera den när vi kommer nästa gång.



Kramar

2008-09-07 @ 16:19:59
Postat av: alias Kvasthilda

Ja tack!

2008-09-07 @ 19:55:41
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0