Retligt....

Inspirerad av Åsa så har jag börjat sticka på bussen till och från stan. Ett ypperligt tidsfördriv! Jag har en mössa som jag började på för ett par år sen med ett mönster från Setesdalen i Norge som heter "Dansande kjerringar".

Snyggt va? Så började jag närma mig slutet tyckte jag. Jag har stickat längre än vad mönsterbeskrivningen på mössa säger eftersom det ju är modernt med överdimentionerade mössor. Jag tog och satte den på huvudet för att prova.

DEN VAR JÄTTESTOR! Först blev jag sur och arg - sen började jag skratta för det såg så dumt ut. Jag såg ut som en sån där tomtenisse som bara består av en luva, en näsa och två fötter! Eller, ja, nästan i alla fall.....Överdimentionerade mössor i all ära, NÅN måtta får det vara!

 Frågan är nu: Vad gör jag med den? Jag har jobbat länge på den, jag tänker INTE repa upp den. Kan man kanske göra en väpnarhuva? En buff (halsduk som är som ett rör)? Fast jag vill ju gärna att mönstret ska synas också..... Fan också! 

Igår började jag på ett par pulsvärmare istället.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Har du ingen tjockskalle i bekantskapskretsen då? :)

2008-10-09 @ 17:53:15
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Ska skaffa mig en riktigt stor frisyr, typ afrokrull, sen kan jag ha den....

2008-10-09 @ 19:06:27
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Thea

Du kan kanske tvätta den lite för varmt?!

2008-10-10 @ 13:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0