Gåtans lösning

Idag känns det som jag håller på att bli förkyld. Och visst, alla andra i familjen och omgivningen har varit förkylda, varför skulle jag slippa undan? Det är säkert därför jag är trött. Virus i kroppen. Men det är bara två dagar kvar i skolan, sen är det höstlov så jag tänker härda ut (jaja, vi får se hur jag mår i morgon bitti).

Vi har hållit på med assemblage denna vecka. Det var ett nytt begrepp för mig. Men det är helt enkelt som ett tredimetionellt collage. En skulptur.

Wikipedia skriver:

"Assemblage är inom konsten ett arbetssätt som kan liknas vid collagets, där föremålet byggs upp av upphittat, tredimensionellt material."


Man kan använda allt möjligt, man kan måla på det, man kan klistra fast grejer, använda lera, gips, hönsnät, pinnar, upphittade saker etc. Här har vi ett snyggt exempel:




Bilden har jag lånat från den här sidan: http://www.toryfolliard.com/sculpture/Leo-Sewell.shtml. Kolla in den, där fanns fler roliga skulpturer!

Jag håller på med ett verk gjord i hönsnät och frigolit och lite annat. Ska fota sen och lägga ut bilder här så får ni se. Om ni är intresserade förstås.....Äh, det är min blogg, jag gör som jag vill. ;-)
Skivomslaget och teateraffishen har jag glömt att dokumentera men jag får fota dom i samma veva då så det blir nån ordning på torpet. Men en bild kan ni få nämligen en av teckningarna jag har ritat på väggen. Jo, på väggen! Vi håller på att fylla en vägg med tuschteckningar. Ska vara en konstskola till sånt, inte sant?


Kommentarer
Postat av: Thea

Ett självporträtt, ser jag!

2008-10-22 @ 16:45:19
Postat av: alias Kvasthilda

Jomenvisst! ;-)

2008-10-22 @ 19:48:11
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0