Fåfänga kontra praktisk nytta

Häromdagen hamnade jag inne på Sportringen när jag väntade på nästa buss. Jag skulle vilja ha en ny vinterjacka och fick ett infall när jag passerade butiken. Jag hittade en Didriksonsjacka som liknar den gamla röda jag har, i vindtätt yttertyg med löstagbart fleecefoder (och trasigt blixtlås). Fast den här var i en rätt snäll grön nyans och hade inte foder av fleece utan vadderat. Passade som handsken..... rea.... MEN. Vill jag ha den?

Jag som är en kjol och hattmänniska. Kan man ha en "sportig" jacka till kjol och hatt? Jag vill gärna se ut som mig och min stil är INTE sportig. Jag är helst bara sportigt klädd när jag sportar. Å andra sidan var den rätt diskret med sin fina gröna färg. Och grön är fint. Och den hade en krage som gick upp i halsen. Tejpade sömmar. Och Didriksons gör bra kläder.

I detta klimat som vi lever i gäller det att överleva. Man kan inte gå omkring i klackeskor (med öppen tå!) och tunnkappa när det är 15 grader kallt och blåser isbitar även om det skulle råka vara modernt. Men måste alla vindtäta, varma jackor se lika sportiga ut? Finns det inga roliga, tuffa, läckra vinterjackor som dessutom är praktiska? Och som INTE kostar en förmögenhet..... Åker man till Åre ser man en hel del roligt vintermode på byn men jag vill inte se ut som om jag är på väg till slalombacken varje dag! No sport, please! Ge mig en ROCKIG vinterjacka som är praktisk!

Jag provade en längre modell av jacka också, brun och inte fullt lika sportig. Den gick knappt att knäppa över rumpan.

Suck.....

Gör Odd Molly vindjackor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0