För mycket lindy är bara bra!

Jag var på kurs i lindy hop i helgen. Igen. Fredag kväll och lördag fram till tre. Jädrar vad det är kul! Fast det var ju ett tag sen sist och inte har jag övat nåt (vem ska jag öva med? Mig själv?). Man trodde man skulle komma ihåg men det tog ett tag för kroppen att minnas.

Sen när man fått till det man lärde sig förra gången så ska det naturligvis tjorvas till och göras på annat vis. Det är det som kalla utveckling, tror jag. Vi har hittills dansat på "åttor" dvs när det gått åtta taktslag så börjar stegen om. Nu skulle vi lära oss att dansa på "sexor". "HUR ska det gå", tänkte jag, "då stämmer det ju inte med musiken!" Men...det gick över förväntan. Och eftersom kroppen kände igen det där på nåt sätt så var jag tvungen att räkna lite i huvudet.....jodå, foxtrot dansar man också på sexor! Hah! Jag förstod väl det!  Men nog tycker jag det är lättare att dansa på åttor.....

Nåväl, det gick bra med sexorna också. Värre var det när man skulle blanda.... Först börja med åttor, så köra lite sexor, och sen åttor igen. Uj uj uj..... men det gick det med. Med lite planering kan man lägga in en åtta så man kommer i takt med musiken. Nu är det ju inte jag som för, tyvärr, men.....

När dansen var slut vid tretiden så var vi vingliga i benen allihopa (utom möjligen kursledarna!). Det är märkligt att man inte märker att man är trött förrän man slutar ha roligt! Nu har vi tänkt att köra som studiecirkel så vi inte tappar våra nyförvärvade kunskaper. När det blir vet jag inte riktigt men om det är fler som vill hänga på så går det bra. Hör av er!

Nu ska jag åka och träna för polskdansmärket - för mycket dans är bara bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0