Kan det vara våren som spritter i kroppen?

Jag känner mig sugen på att ge mig ut och springa! Samtidigt ligger snön djup i skogen och vägarna är hala av både snö och is..... man kan ju sätta broddar på spring-skorna kanske? Eller köpa dubbade dojjor. Fast jag skulle behöva spara pengarna till ett par nya springskor till våren istället.....
En jacka skulle jag vilja ha också. En sån här kanske. Men den ser smal ut över rumpan och höfterna..... hm.. och det är inte jag. Jag fick en löparjacka när jag prenumererade på I Form en gång. En knallrosa.... Men den gick inte att knäppa över höfterna! Jag gav bort den till en smalare kompis som dessutom gillar rosa. Vi sprang (läs "gick") Vårruset tillsammans ifjol. Det är inte så dumt! Är man en grupp så får man en picknick-korg och den (innehållet menar jag) smakar extra bra efter loppet.
Som vanligt kan dom inte göra kläder som passar en kropp som inte följer standard! Man kan väl vara kurvig och rund och ändå gilla att träna? Om man dessutom är missnöjd med att vara rund kan det ju vara bra om man kommer i träningskläderna så man kan träna bort överflödskilona? Nä man ska vara smärt och vältränad innan man köper kläderna..... eller så har jag för lite sportaffärer där jag bor? Nå, två på en så liten ort är väl inte dåligt.
Visst kan man träna i "vanliga" kläder. Men den som har sprungit sig svettig i en vanlig bomulls-t-shirt och jämför med en sk. funktionströja har nog märkt skillnaden. Nåväl, jag ska inte klaga, jag har min vindjacka med uttagbart fleecefoder, den funkar. Fast det känns inte så fräscht att använda den till jobbet om jag ska ha den när jag springer...... Yäck! (Det där var ett uttryck för äckel som är svårt att få till i skrift. Ungefär som uttrycket "hrmf!" som det står i Kalle Anka ibland. "Fnys!" kan det stå ibland också. )
Jag vill ha funktionella kläder när jag tränar. Dock behöver det inte stå namnet nåt känt märke på dom. Fast ibland kan det ju garantera kvalitet. Eller kan det det? Vindjackan står det Didriksson på. Jag erkänner att jag lite grand valde den för det. Nej, jag blev NÖJD när jag såg att det var det märket. Det var halva priset på många jackor men den där gick över höfterna utan att bli hängande på dom (MED täckbyxorna på!), det var i första hand därför jag valde den. Springskorna är Adidas....faktiskt. Och dom har hållit i två år, det kanske säger nåt. Resten av mina träningskläder kommer från Ellos (och då är det INTE "märkeskläder")  respektive Engelssons och kanske nåt annat postorderföretag. Dom funkar..!

Sören är på spinning nu. Får väl ta mig i kragen när han kommer hem och dra på mig löpartightsen (av kvalitetsmärket Topline) och ge mig ut på årets första runda!
Men först blir det lasagne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0