Annandag påsk och synd om mig....*hosta, snora*

Solen skiner och jag sitter inne. Jag är FÖRKYLD! Snyft, snörvel, snor......

Lyckligtvis har det inte brutit ut på riktigt förrän idag så jag har hunnit njuta lite grand av påskledigheten. Men jag skulle vilja vara UTE! Sören for till buan för att åka skidor till Kåtan. Det hade jag också velat göra men inte går det. Barnen är hos varsin kompis så jag har varit själv hela eftermiddagen. Jag tog ett varmt bad för jag frööös. Synd att jag inte hade eukalyptursolja att droppa i badvattnet, eller åtminstone den där goa duschgelén som luktar eukalyptus, Myrten vill jag minnas att den heter. Man kanske kan stoppa ett par påsar pepparmyntste i badvattnet?

Vi har tagit det lugnt hela helgen. Vi som brukar vara i buan hela påsken. Men inte går det att åka skoter och vara i snön med ett helgipsat ben heller! Långfredagen gjorde vi väl inget särskilt. Påskafton åt vi kolbullar ute till lunch. Sören stekte ute på gården. Solen sken men det blåste isbitar! Och rätt som det var kom det en snöby.
Sedan kom farmor på påskmiddag. Underbar lax i ugn, kokt potatis, kall sås som mamma brukar göra och så gröna ärtor och sallad med fetaost (riktig!) och oliver. Och kokta ägg, färgade med lökskal.
Igår påskdagen skulle jag ner och handla. Kände mig inte helt kry men jag ville ha lite sol och luft och tänkte att NERFÖR kan jag väl promenera, sen får Sören hämta mig med bilen. Det gick skapligt. Fast det blåste isbitar i Pålgårdsbacken och nere på bron körde Sören om mig. Han trodde jag hunnit både ner och handlat! Optimist. Vi skulle ha främmande till kvällen och käka tacos men vi hade biljetter till "Allt för byn" kl 17 också! Men vi bestämde att kl 19 kan ni komma för då är det nog slut. Halv 8 var det slut....... så när vi kom hem med andan i halsen så hade dom både dukat och lagat färdigt maten! Kanske det är så man ska göra när man ska ha gäster? Lättsamt och bra! Fast man kanske inte får samma gäster fler gånger?
Men trevligt hade vi. Prat och skratt och barnen lekte. Och till kaffet hade jag gjort en mazarinkaka som jag toppat med fyllningen till chokladtårtan, den med hallon (ja jag får väl fixa recept....).
Idag känns det bara blä. Snorig, huvudvärk, hes i halsen och trött. Inte ens påskgodiset som är kvar smakar nåt. Och jag har träningsvärk i vaderna sen promenaden igår! Illa, illa. Synd om mig.
Nu ska jag koka mig en kopp kaffe, tror jag.
Atjo!


Kommentarer
Postat av: Jannice

Krya på dig!

2008-03-25 @ 09:04:21
URL: http://jannicejarpe.blogg.se
Postat av: beritdolores

Hej Gun !
Tyvärr har vi inte hunnit nåt till er i helgen, ja, det är inte klokt. Men vi har haft främmande hela helgen. Men vi träffades ju i allafall en kort stund på centrum. Krya på dig...
Kram från Berit

2008-03-25 @ 09:36:21
Postat av: Åsa

Huvva va eländigt, mitt i påsken och allt. Krya på dig!!!

2008-03-25 @ 10:18:48
Postat av: Jannike

Hej du!! jag som trodde jag redan skrivit när det stod Jannice längst upp... reagerade inte först på att det var stavat med "c"... herre min je, vad förvirrad man är... krya på dig säger JAG, Jannike med "k"... nä, inget annat....

2008-03-25 @ 13:35:37
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Inte bara du som är förvirrad, Jannike. Jag trodde också det var du fast jag funderade varför du bytt bloggadress.....
Tack alla, jag ska försöka krya på mig. Känns yttepyttelite bättre nu.

2008-03-25 @ 14:10:07
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0