Gubben Gran for till stan....

Igår ringde en man vid namn Gran. Han hade ett kvistigt problem. Han fattade inte ett barr sa han.
Ja det här vet man inte vartåt det barkar hän, svarade jag, det kan ju gå åt skogen alldeles! Och inte en kotte hade jag att fråga. Vi måste gå till roten med det här, fortsatte jag. Ta bladet från munnen och säga ifrån annars ligger vi risigt till! Om det här slår rot kan det få förgreningar och växa till oanade proportioner! Ja, det här är ju löjligt, rena buskisen, tyckte han.
Sen sa han att han kände sig lite vissen och skulle gå på lunch. Ja, det är grönt, sa jag, vi hörs senare,  och så pinnade jag också iväg för att få mig nåt att äta........

Kvistfritt kvastskaft på er!

(Jo det ringde en Gran igår, det är alldeles sant men resten är ren fiktion)

Kommentarer
Postat av: Marita

Du är bra fyndig du :-)

2008-06-18 @ 07:55:01
Postat av: Åsa

Ha,ha!

(Tänk om det varit gubben Gran som for till stan och köpte sig en naken dam?!)

2008-06-18 @ 15:53:18
Postat av: Beritdolores

Hej !

Du är finurlig du...

Trevlig midsommar

Kram från Berit

2008-06-19 @ 09:33:05
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: alias Kvasthilda

En NAKEN DAM? "Köpte snus för en lus" har jag hört! :O

2008-06-22 @ 20:34:32
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: mamma

Gubben Gran for till stán

köpte snus för en lus

koka soppa på en loppa

det var gubbens bästa soppa

ladan brann gubben sprang

upp till tornet för att ringa bing ,bång,bang

2008-06-23 @ 15:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0