Atjo, atjo, atjo, prosit!

Att städa barnens rum tillsammans med dom tror jag är det mest psykiskt utmattande och huvudvärksframkallande jag nånsin ägnar mig åt. Jisses vad slut jag är. Och ändå har vi säkert hälften kvar att städa imorgon! Vi kom igång sent, efter middagen, eftersom jag ville flytta om hyllorna och bära bort ett skåp. Ja inte bara därför, det var väl mycket annat som kom emellan också....

Det var så dammigt och stökigt i deras rum. Jag ville ha ny ordning! Välorganiserat! Lättstädat! Atjo!

Barnen vet inte vad dom har för leksaker, så mycket grejer har dom. Och när man städar så fastnar dom hela tiden. Om man hittar en sak så kan man börja leka med den (det är väl i och för sig förlåtligt) eller står man mitt i rummet eller vandrar runt med saken utan att lägga den nånstans. Sparka igång dom, hela tiden, måste man göra. Tjata tjata tjata. Till slut värker huvudet och humöret är nere vid tårna nånstans. Men det blir ju bra till slut, det vet jag. 

Lagerhyllorna som stått som ett T mellan deras sängar har jag skruvat isär och ställt i vinkel i hörnet där bruna skåpet stod. Nu ser man hyllorna och det som är på dom mycket bättre. Bruna skåpet får tjänstgöra ute i förrådet istället...... Jag skiter i om det är antikt, det är opraktiskt. Och sekretären kommer också att åka ut. Den är köpt på OBS! så den är inte antik, det är jag tämligen säker på! Fast jag fick den när jag bodde hemma, när blir möbler antika? Nä så gammal är jag inte (även om jag har tantfärg på håret). Frågan är var man gör av grejerna som är i den nu? Det är barnens strumpor, underkläder och pyjamasar samt en låda med pussel så det är inga onödiga saker. Sen är det annat inuti själva sekretären men det vet jag i ärlighetens namn inte vad det är..... det blir spännande att se. Kanske man kan ta in den gamla byrån och bära ut sekretären i förrådet? Eller, nä, sekretären är ful och trasig, den ska på soptippen!

Det ska även bli spännade att se vad det finns under och bakom sängarna..... dammråttor kan jag tro. Huvva! Det kliar bara jag tänker på det. Ja det är väl bäst man gör kväll så man orkar kliva upp imorgon och fortsätta.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0