Semester-rapport

Inte bara modemet och digitalboxen gick sönder vid åsknedslaget som slog sönder det mesta i telefon- och datorväg i byn, nätverkskortet fick sig troligen en kyss också. Inget internet hemma alltså. Men nu sitter jag hos mor och far och kan skriva lite.

Vi har semestrat här i snart en vecka. Köpt lite kläder åt barnen, firat pappas födelsedag, spelat äventyrsgolf, hälsat på Pettsson och Findus på Julita gård och så idag varit på leksaksmuseum på Tidö slott och fastnat i bilkön från Power Big Meet i Västerås..... dålig planering kallas sånt! Tur det fanns häftiga bilar för barnen att kolla på annars hade dom väl avlidit av tristess. Jag tänkte bara att det skulle vara kul att ta vägen över Västerås hem. Jättefiffigt.....

I morgon ska vi till syrran och träffa kusinerna som varit på ridläger i veckan. Och på måndag åker vi hem. Hoppas hemfärden blir enklare än hitfärden. Nu ska ni få höra......

Sörens firmabil skar fredagen den 13:de (tror jag inte jag har berättat) men nu hade han fått tag på en ny (nåja) motor på en skrot i Österbybruk. Alltså frågade han om jag kunde tänka mig att hämta den när jag ändå "passerade". Jodå.
Släpvagn på och iväg. Jag skulle ringa innan klockan fem för då stängde skroten men han som Sören pratat med skulle stanna kvar och vänta på oss. Strax innan Sundsvall la telefonjäveln av..... men jag hade slängt med USB-laddarna i bagaget, dom jag köpte för att ladda barnens mp3-spelare när vi skulle till Spanien, bland annat en som passade i cigarettändaruttaget. Passade, jo, men laddade? Nä.... inte konstigt att inte mp3-spelarna blev laddade heller, dom jäkla manickerna funkade ju inte!! Dyng-prylar! Lät man telefon sitta i så laddades den lite, lite grand så man kunde skicka ett par sms eller tala nån minut men så kunde vi ju inte ha det ju inte så i Gävlebro for jag in på macken och lånade telefon så jag kunde ringa skroten. Jodå, dom skulle vänta.....

Vi hittade till skroten på första försöket. Lastade motor och sen var vi hungriga så vi svängde in på grillen och köpte oss varsin korv. Raskt slängde vi i oss dom. Sen mot Uppsala för att hälsa på Mattias som lovat oss kaffe nästa gång vi åkte söderut och det löftet måste han få infria, tänkte jag! Dit hittade vi också på första försöket (bra vägbeskrivning, Mattias!). Dock hade jag lite svårigheter att parkera med släpvagn så det blev en fin u-sväng och parkering på gräsmattan....hm....

Gästparkeringen kostade 2kr/t. Men var är handväskan......?

Faaaan! Den är borta! Den är nog kvar på grillen i Österbybruk!! Snabbt letade vi rätt på huset där dom bodde och ringde på.... "Hej vi måste låna telefon och ringa grillen i Österbybruk, jag har glömt handväskan där....." ..... jätteartigt. Men jag tror dom tyckte det var trevligt ändå att vi kom. Det gjorde jättehunden Baloo i alla fall. Jättestor, jättesvart och jättesnäll var han. Och jättedregglig, hihi.

Jag ringde grillen och handväskan var kvar och dom stängde 22:00. Tack, då hinner vi! Vi fikade och pratade en stund, sen fick vi åka hela vägen tillbaka till Österbybruk och hämta handväskan innan vi kunde fortsätta mot Eskilstuna igen. Då var barnen ganska less på att åka bil och det var jag med ska jag säga...... kanske det var därför jag körde fel i Enköping. Men jag kom till en rondell jag kände igen, här hade vi tydligen kört fel förut! Bara att svänga vänster och fortsätta tills vi var på rätt spår igen. Barnen tyckte inte det gjorde så mycket, nu fick vi ju se lite av Enköping också! 

Klockan var 22:45 när vi svängde in på gården hos mamma och pappa. Gäsp......

Sen rörde jag inte bilen förrän i fredags kväll. Vi hade nämligen cyklarna med oss. Bra planering kallas sånt.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0