Tre änglar klara!

image3
 

Tre änglar klara! En grön flowerpower-ängel med flurigt hår, nästan lite skogsrå. En ljust lila gladskit med afroflätor. Och så en poppig mörklila brutta med svallande ROSA hår och kortkort kjol i ormskinnsmönstrat. Lägg märke till ör-ringarna! Bland fiskegrejerna fanns mycket riktigt ringar men dom var för små. Men på järnhandeln hittade jag små nyckelringar som var perfekta i storlek. Hårfärgen har Hacke bestämt. Och det blev ju inte så tokigt! Hade jag bestämt så hade hon nog fått svart hår eller nåt annat "tråkigt". Ofta har jag bara en vag idé från början hur ängeln ska se ut och sen kommer jag på mer efterhand när jag jobbar med henne (eller honom för all del) såvida jag inte har nån beställning på porträttlik ängel för då måste jag hålla mig till riktilinjerna naturligvis.
Nu vill jag fortsätta och göra fler änglar, jag har många idéer! Men imorgon börjar skola och jobb igen.... hoppas orken finns kvar när man kommer in i vardagslunken med tidiga morgnar, alldeles för mycket jobb etc etc (nu känns det som jag tänker bli negativ, aj aj aj!). Hoppas också att barnen kan somna skapligt tidigt ikväll så det inte blir så jobbigt imorgon bitti, dom ligger och läser nu. Ja det rätar väl  upp sig imorgon kväll, då kommer dom att vara elaka av tusan och somna tidigt! Förmodligen jag med.....

Kommentarer
Postat av: Åsa R

Halloj!
Har hittat din blogg idag!
Vilka fräcka änglar!!! Hur fräna som helst! Du får jättegärna mejla mig om dessa änglar.... [email protected].
(Skicka även ett mejl om du vill läsa min blogg)

Ha det gott!

2008-01-07 @ 11:38:30
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Maggan

Sicka fräcka!
En sån skulle gärna få pryda mitt hem.
Nåt´för Spirit Of Jamtland kanske? :)

2008-01-08 @ 15:18:27
URL: http://mags.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0