Kören

Nu har jag varit på kören! Fast vad besviken jag blev. Det var ju inga herrar kvar.....
Nu ska ni inte tro att jag vill ha en massa herrar för att kolla på!  Jag menar basar och tenorer. Två tenorer har vi kvar i kören....  och inga basar alls.
Hur får man in nya herrar i kören? Ja jag vet ju åtminstone TIO manspersoner här i byn som bevisligen kan sjunga....... ;-)
Och det är varken töntigt eller tråkigt att sjunga i kör. Det är utvecklande, trevligt och sätter fart på endorfinerna i kroppen! (Nästan som choklad skulle man kunna säga).
Och kan man dansa älgbalett, magdans och vara nunna så vore det vä fan om man inte kunde sjunga i kör!!
Jag uppmanar härmed alla karlar som kan sjunga  och även alla andra som känner nån karl som kan sjunga: kom till sockenstugan halv 7 nästa onsdag. Kom ni inte med i allt för byn så kom med i kören då.
Det är inte farligt att testa i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0