I kväll ska jag bli fin (hoppas jag)

Efter jobbet ska jag till Jossan som ska färga och slinga håret på mig. Jag har köpt nåt från L´Oreal som man först färgar håret med och sen bleker slingor. Jag sa att egentligen vill jag ha slingor i flera färger. "Det går bra, det tar bara lite längre tid" svarade hon. Så jag tog med en annan färg också. Och Jossan hade också några röda varianter.... Spännande! Bara det inte blir FÖR spännande! "Jag vill inte göra en "Ewa"", sa jag till Jossan. 
Och nu undrar ni vem Ewa är och vad hon har gjort. Jo, Ewa är en arbetskamrat som en vacker dag dök upp med rött hår. RÖTT alltså. Penntrollsrött. Rött med en dragning åt rosa.
image62
Så här --->
Jossan tyckte jag var feg....:))
Nu var det ju inte meningen att håret skulle bli så där knallrött. Hon hade helt enkelt inte läst bruksanvisningen färdigt .... Man kunde göra på två sätt: Man kunde avfärga håret och sen färga det med rödfärgen eller så kunde man färga direkt på sin naturliga hårfärg. Ewa lästa alltså bara den första delen.... Men hon var den populäraste tjejen på hela firman efter det! ALLA ville ta kort. Snacka om kometkarriär inom fotomodellsbranchen!

Jag tänkte nöja mig med lite röda slingor. Vi får se vad Jossan hittar på. Middag skulle jag få också. Det får man inte hos alla frissor!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Hoppas det gått bra... ;-) och att det INTE blev alldeles åt pipsvängen för ROSA eller RÖTT....

2008-02-15 @ 19:13:40
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Åsa

Spännande! Väntar på bild....

2008-02-16 @ 10:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0