Domestic goddess!

Jag har bakat TVÅ sorters bröd idag! FÖRE LUNCH!

Jag bakade grekiskt lantbröd (Kungsörnens mix)

image48

Och jag bakade havregrynstekakor. Det blev två plåtar.

image49

Sen ägnade jag mig åt "cross-cocking" på lunchen: Jag åt thailändsk soppa med italienska tortellini och till det grekiskt lantbröd med svenskt smör! Är inte det cross-cocking så vet inte jag.
Nu är jag trött.... jag var uppe för länge igår och vaknade för tidigt i morse. Nåt (troligen katten!) väckte mig tio över sju och sen kunde jag inte somna om. Jag tjurlåg till klockan 8, sen klev jag upp. Men jag hann ju baka, det var ju bra. Och igår gjorde jag köttfärssås och stekte fläskkarré, jisses vad huslig jag känner mig.
Undrar om jag ska gå och hämta ved eller gå och lägga mig en stund innan det är dags att hämta Herman från kalaset. Får man göra så? Bara gå och lägga sig så där mitt på söndan? Klart man får, söndagen är ju vilodagen!

Godmiddag!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jäklar vad du har varit nyttig! Hade jag varit dig så hade jag lagt mig och slöat en stund....

2008-02-10 @ 15:04:12
Postat av: alias Kvasthilda

Jag sov en timme....

2008-02-10 @ 16:03:09
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Ulrika

Brödena ser jätte goda ut!!! Skulle velat smaka en nygräddad med smält smör uppepå. Det är himmelriket det!

2008-02-11 @ 16:36:23
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Hanna

fasiken vad avis jag blir på sina fina JÄSTA snygga bullar/bröd - /hanna

2008-02-16 @ 16:07:49
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0