Borde, ville, skulle....

Jag borde ta reda på disken. Sören for till slalombacken med barnen och jag sitter här. Nå, jag har i alla fall kört igång en maskin med tvätt. Jag blev så där plötsligt sugen på att springa också. Jag har inte sprungit på flera månader. Men nu känns jag sugen igen. Det är bara det att jag skulle vilja hoppa in i en varm dusch också! För jag fryser! Jag har frusit hela dagen på jobbet (som vanligt). Vet inte vad det är, jag kanske är allergisk mot jobbet?
Jag skulle förstås kunna springa en provrunda och sen duscha? Då känns det som jag förtjänar det mer på nåt sätt. Jag promenerade faktiskt både lördag och söndag och igår var jag på dansen, det är också motion. Imorgon är det kören, då kan jag promenera dit. Så ska jag ha "vilodag" idag då? Fy på mig, jag har ju haft vilodag i flera veckor nu! Ingen träning på PTT-huset (ingen boxning längre, snyft!), ingen löpning, knappt några promenader. Och nån simhall är det långt till. Visserligen jobbar jag i Stugun men då ska man ju STANNA KVAR där efter jobbet om man ska simma och vem vill det!? Speciellt inte om man samåker eller åker buss. Det är inte så att jag har nåt emot Stugun, det är bara det att jag inte bor där! :-)
Suck.... nä disken vare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0