Barnslig förtjusning

Igår halkade vi in på ett program som iaf inte jag tänkt se. Det heter "Vulkanjägarna". Att jag satt kvar beror på att dom var i Italien.... ;-)
Jag ville kolla hur mycket jag förstod av vad som sades.
Dom letade efter en misstänkt undervattensvulkan utanför Sicilien. När dom äntligen hittade den så döpte dom vulkanen genom att en av forskarna satte en platta med en text på den. OCH JAG FÖRSTOD VAD DET STOD PÅ PLATTAN! Jag hann bara se första meningen men jag förstod! Jag blev helt euforisk! Jisses, jag kan italienska!
Vad det stod? Jo:
io chiamo questo vulcano = Jag döper denna vulkan till (och så namnet, vilket jag inte minns)

Jippiiie! image32

Kommentarer
Postat av: Maggan

Åhh, va avis jag blir!!!!!!!!
Jag vill åxå kunna ett till språk och det fick gärna vara italienska...

2008-02-04 @ 16:50:17
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Berit

Hej Gun !
Va kul att du kan lite Italienska....
I sommar så ska vi försöka åka till Italien, så jag kanske måste börja på att lära mig lite italienska..
fast jag vet ju hur jag är - otålig och smålat så det lär väl inte bli nåt, ett enkelt ord som Tack kanske..
Hej då från en febersjuk svägerska..

2008-02-04 @ 19:14:49
Postat av: alias Kvasthilda

Buona sera,Berit, cognata mia! Tack är ett bra ord att kunna: "Grazie" heter det. Hörde du var klen, krya på dig!

2008-02-04 @ 21:27:39
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Hurra, va roligt att studierna ger resultat! Jag skulle gärna lära mig italienska. Eller spanska... Hmm... jag funderar ett tag till...

2008-02-05 @ 10:28:38
Postat av: alias Kvasthilda

Ni vet var det finns en kursbok och tre CD-skivor....ifall ni bestämmer er!

2008-02-05 @ 11:15:06
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0