Söndagsfriden sänker sig

Nåja.

Haqvin och William har farit runt som ilskna getingar idag på sina crossar. Runt huset, bort bakom sågen, tillbaka, upp på vägen, till William, hem igen. Haqvin spann så det blev gropar i gruset. Undrar vem som ska fylla i dom sen? :)
Dom var så söta att jag var tvungen att filma när dom kom in på gården igen. William kom först och ställde sig på gräsmattan och varvade så det bara vrålade. Oj, tänkte jag. Sen tittade han liksom lite hjälplöst på mig och släppte styret med båda händerna. Aha, gasen har visst hängt sig...... bara att sluta filma och gå och hjälpa till att död på den. Strax efter kom Hasse, han hade hört ända hem...... sen var dom tvungna att gå in och vila sig lite från crossåkningen.

Jag har idag möblerat om i sal´n. Jag blev så less på att soffan och bordet flyttar sig hela tiden (främst när barnen sitter där). Och mattan knövlar sig! Jag hade god lust att spika fast dom i golvet!! Men det går ju inte. Så nu står soffan mot väggen i stället. Det blev mer rymd också. Stereon står nu i hörnet direkt till vänster men innan man kan spisa nån music måste högtalarna flyttas också..... och det tänkte jag Sören kunde få göra när han kommer hem från Sundsvall. Det gick skapligt fort att röja också, med korta avbrott för matlagning (varmkorv och makaroner!) och igångkickning av crossar. Dammigt var det också. Urka! Jag fick duscha av mig när jag var klar, det kliade överallt.

Nu kom Sören hem. Så lämpligt, jag som just skulle börja med maten. Biff Lindström. Är det nån kroppsbyggare måntro?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Crossåkning... Huvva, har man inte hjärtat i halsgropen när barnen åker???

2008-08-11 @ 21:09:53
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: En liten tant

HiHi! Biff Lindström - kroppsbyggare!



Såg i din presentation att du hålls i Ragunda. Jag har vuxit upp i Bräcke.

2008-08-13 @ 00:01:05
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: beritdolores

Hej !

Nu blir jag nyfiken på din ommöblering, kommer snart och tittar....

Kram från Berit

2008-08-13 @ 00:01:46
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: alias Kvasthilda

Åsa: Nja, inte så farligt... jag vande mig när dom åkte slalom i vintras (och det vet vi ju hur det gick!)



Tanten: Förstod att du var nånstans härifrån på din översättning från franskan!



Berit: Nå så hemskt mycket har jag inte möblerat om. Men soffan står numera still!

2008-08-14 @ 20:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0