Tjosan!

Igår var jag med Forsgillet och hälsade på Erstagillet i Långsele. Vi åkte hemmifrån strax efter 18 och kom hem ca 23:30. image31
Vilket drag! Levande musik ("levande spelmän" höll jag på att skriva) och massor med folk (läs "gubbar och tanter") som ville dansa. Inte nog med detta, i pausen blev vi bjudna på mat! Pastasallad med bröd och sen kaffe med rulltårtsbakelse. Rena kalaset!
Vi lärde dom några av våra danser och vi fick lära oss några av deras. Vad sägs om "finska polkan", "schottis från Öhn" och "familjetango"? Nu gäller det att komma ihåg stegen på dom nya danserna tills nästa gång vi tränar. Att lära sig nya danser är bra hjärngymnastik, som komplement till den kroppsliga träningen.

Tycker jag dans är kul eller tycker jag det är KUL!?
image122

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0