Lindy hop

Ni vill väl veta hur det var på danskursen, förstår jag. Det var kul! Inga våldsamheter men det trodde jag inte heller, man måste ju börja från grunden....
Vi fick lära oss grundstegen och själva danspositionen: gung i knäna, rak i ryggen. Och så kontakten med förarens (kavaljererens) hand i ryggen. Samt en massa andra små detaljer man ska tänka på! Sen lärde vi oss några olika turer och på slutet lite jazz-steg man kan stoppa in när man får tillfälle. Dansen är väldigt fri för inprovisation och turerna kombineras fritt, som i bugg. Men nog tyckte jag det var roligare än bugg. Fast jag kan inte bugga ordentlig så vad har jag att jämföra med? Det var MYCKET roligare än foxtrott i alla fall!
Den där "gung i knäna"-positionen är väldigt bra träning för lår och vader. Jag kände det när kursen var slut och det var dags att åka hem jag hade lite lätt värk i benmusklerna.
Nu är ju frågan hur jag ska fortsätta. För det vill jag. Jag hade ju velat få med Sören men han ville inte... I så fall hade vi kunnat träna hemma. Men Lindy Hop Östersund tränar på torsdagar och då är man välkommen efter kl.20 att testa och träna. Det kostar 20 kr och man behöver inte vara medlem. Låter ju bra. Undrar bara vem man ska dra med sig. Nån som har en dansant kille att låna ut?

Kommentarer
Postat av: Mia

Men åh vad kul. Jag vill, men vågar inte. Men det är klart, om jag åkt 20 mil bort och skämt ut mig där, skulle det inte varit några problem. Men så långt för en dans, nääh.

2008-04-15 @ 12:54:28
URL: http://dunkamiggulochbla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0